Tuesday, July 18, 2017

Laatste dag New York

Brigitta schrijft:
Hoe krijg je het beste uitzicht op de skyline van New York? Niet als je op Manhattan blijft dus vandaag met de subway naar Brooklyn en dan natuurlijk niet alleen om gauw even foto’s te maken en weer terug met de ondergrondse maar wandelen over de Brooklyn Bridge om zo lang mogelijk van het prachtige uitzicht te genieten en ook ’ns over een tweeverdiepingen brug te gaan; een voor de auto’s en de bovenste voor fietsers en voetgangers. 

Wat een herrie, wat een verkeer maar ook wat een ervaring. Slotjes vastmaken aan de brug Pont des Arts in Parijs om je liefde voor elkaar te bezegelen mag niet meer dus hebben ze hier maar een nieuw begin gemaakt! Hadden we dat maar geweten, hadden we ook een slotje mee kunnen nemen 😜!!

New York, the city that never sleeps maar ook de stad met de vele gezichten en nationaliteiten. Vandaag stond China Town en Little Italy op het programma. China Town; alsof je je gelijk op een ander werelddeel bevindt. Chinese winkeltjes, restaurantjes en heel veel mensen van Chinese komaf. En……………….. nauwelijks dikke Chinezen!! Maar hier dan ook geen hamburgertenten, Dunkin Donuts enz. Duidelijk gezonder eten dus. Inmiddels was het lunchtijd en hebben we in een heel leuk authentiek zaakje heerlijk gegeten, uiteraard met stokjes.



Na China op naar Italy voor ons toetje, gelati! Heerlijk maar we waren voor het ijsje meer dollars kwijt dan voor onze lunch. Maar ze hadden dan ook allerlei prijzen gewonnen voor de beste canoli! 

Met twee kindertjes, die alletwee wiskunde leuk vinden, moet je natuurlijk naar het Momath, Museum of Mathematics. Interessant maar jammer dat niet alles werkte.


Wat moet je zien als je in de USA bent? Juist ja een Baseball wedstrijd, dus voor ’s avonds hadden we tickets voor de New York Mets op het programma staan. Dachten we ……………
We kregen een appje hoe we de wedstrijd geweest was ???????? Geweest was? Ja geweest was!  Onze gereserveerde kaarten bleken voor de vorige avond te zijn. Al onze charmes in de strijd gegooid maar daar waren ze dus niet gevoelig voor. Misschien wel omdat ze de avond tevoren verloren hadden. Toch maar nieuwe tickets gekocht en het was inderdaad een belevenis om het een keer meegemaakt te hebben. Helaas geen homeruns en het spel is veel trager dan dan ik had verwacht.. De supporters zijn erg enthousiast maar zelf niet erg sportief. Wat zijn ze toch ontzettend dik en dat is ook niet verwonderlijk als je de porties ziet. Wij aten met z’n tweeën een portie en dat was ruimschoots voldoende!




Na de wedstrijd met de metro naar onze AirBnB voor ons laatste nachtje New York. 

No comments:

Post a Comment