Brigitta schrijft:
Heerlijk zo'n vlucht die niet voor dag en dauw vertrekt! Gewone tijd opstaan, op je gemakje ontbijten en de laatste spulletjes inpakken. Mijn planning was om tussen 12.00 en 12.30 te vertrekken i.v.m. de te verwachte drukte op Schiphol. De beelden in het journaal van de meivakantie nog op mijn netvlies wilde ik echt niet op het nippertje aankomen. Jonathan vond het onzin en hij kreeg gelijk. Het was rustig op Schiphol, heeeel rustig dus we hadden bagage gedropt, waren door de security en zaten al aan de lunch op de tijd dat we ons eigenlijk hadden moeten melden.
De vlucht verliep voorspoedig en we landden 25 min. eerder dan gepland. Helaas was er niet gelijk een gate beschikbaar waardoor we er per saldo niet eerder waren.
Per Yellow Cab naar onze AirBnB in Harlem. Het gaat zo te zien weer beter met de economie. Heel veel nieuwe gele taxi's, niet meer zoals een kind een auto tekent maar ze lijken nu meer op de Londense taxies. Harlem is ook niet meer de gevaarlijke wijk van 30-35 jaar geleden waar je als blanke beter niet kon komen maar is nu een gezellige smeltkroes van allerlei "kleurtjes".
Leuk, ruim en net appartement in een straatje waar ze met een soort van gettoblaster 's avonds op de trap voor hun huis zitten te chillen. Hebben we binnen geen last van, we slapen goed en hebben ook geen last van de jetlag alleen van de normale vakantievermoeidheid.
Heerlijk zo'n vlucht die niet voor dag en dauw vertrekt! Gewone tijd opstaan, op je gemakje ontbijten en de laatste spulletjes inpakken. Mijn planning was om tussen 12.00 en 12.30 te vertrekken i.v.m. de te verwachte drukte op Schiphol. De beelden in het journaal van de meivakantie nog op mijn netvlies wilde ik echt niet op het nippertje aankomen. Jonathan vond het onzin en hij kreeg gelijk. Het was rustig op Schiphol, heeeel rustig dus we hadden bagage gedropt, waren door de security en zaten al aan de lunch op de tijd dat we ons eigenlijk hadden moeten melden.
De vlucht verliep voorspoedig en we landden 25 min. eerder dan gepland. Helaas was er niet gelijk een gate beschikbaar waardoor we er per saldo niet eerder waren.
Per Yellow Cab naar onze AirBnB in Harlem. Het gaat zo te zien weer beter met de economie. Heel veel nieuwe gele taxi's, niet meer zoals een kind een auto tekent maar ze lijken nu meer op de Londense taxies. Harlem is ook niet meer de gevaarlijke wijk van 30-35 jaar geleden waar je als blanke beter niet kon komen maar is nu een gezellige smeltkroes van allerlei "kleurtjes".
Leuk, ruim en net appartement in een straatje waar ze met een soort van gettoblaster 's avonds op de trap voor hun huis zitten te chillen. Hebben we binnen geen last van, we slapen goed en hebben ook geen last van de jetlag alleen van de normale vakantievermoeidheid.
No comments:
Post a Comment