Vandaag is Robin jarig. Helaas is het niet zo'n spannende dag vandaag (maar dat halen we morgen wel ruimschoots in!).
We hoefden vandaag niet veel (kilo)meters te maken - slechts 246 - dus hadden we tijd om wat te shoppen - in een Outlet mall in Las Vegas. Eerst een ontbijtje - bij Dunkin' Donuts.
Onderweg naar onze volgende stop, bezochten we de Hoover Dam - gebouwd in de crisisjaren '30 van de vorige eeuw en een ongelooflijke prestatie in die tijd. Primair gebouwd om de bewatering van zowat de hele zuidwestelijke VS te regelen, dekt het nog steeds zijn eigen kosten door opwekking van stroom. We namen een tour waarbij je ook de gigantische turbines kunt zien - nog steeds origineel - die nog volop stroom genereren.
Na de tour hebben we over de dam gelopen. Dan pas merk je hoe gigantisch het is. En na de ruim 40 graden hitte, natuurlijk even afkoelen...
Eenmaal aangekomen in het kleine gehuchtje Peach Springs mocht Robin natuurlijk een lekkere steak eten op zijn verjaardag, gevolgd door heerlijke Cinnabons op onze kamer, die we eerder in Las Vegas gekocht hadden (stiekem nog lekkerder dan verjaardagstaart).
We hoefden vandaag niet veel (kilo)meters te maken - slechts 246 - dus hadden we tijd om wat te shoppen - in een Outlet mall in Las Vegas. Eerst een ontbijtje - bij Dunkin' Donuts.
Onderweg naar onze volgende stop, bezochten we de Hoover Dam - gebouwd in de crisisjaren '30 van de vorige eeuw en een ongelooflijke prestatie in die tijd. Primair gebouwd om de bewatering van zowat de hele zuidwestelijke VS te regelen, dekt het nog steeds zijn eigen kosten door opwekking van stroom. We namen een tour waarbij je ook de gigantische turbines kunt zien - nog steeds origineel - die nog volop stroom genereren.
Na de tour hebben we over de dam gelopen. Dan pas merk je hoe gigantisch het is. En na de ruim 40 graden hitte, natuurlijk even afkoelen...
Eenmaal aangekomen in het kleine gehuchtje Peach Springs mocht Robin natuurlijk een lekkere steak eten op zijn verjaardag, gevolgd door heerlijke Cinnabons op onze kamer, die we eerder in Las Vegas gekocht hadden (stiekem nog lekkerder dan verjaardagstaart).







No comments:
Post a Comment