Tuesday, July 25, 2017

Groot, groter, grootst!

Brigitta schrijft:
Op weg naar de grootste bomen ter wereld.

Bekende uitspraak veel Amerikanen "Think big". Ze denken niet alleen groot, alles is groot en veel.
Onze auto hebben jullie gisteren al gezien. Erg groot, passen 3 van mijn Kia'tjes in.

Vandaag was een reisdag. De afstanden hier zijn zo groot dat een reisdag onvermijdelijk is. De meeste reisdagen zijn ook over trajecten, die interessant zijn of "scenic" zoals de Amerikanen zeggen.
Natuurlijk kun je tegenwoordig met de Tom Tom overal komen maar dat wil niet zeggen dat je dan ook een leuke, mooie route rijdt. We hebben dus de Rand McNally atlas bij ons. Een begrip onder de wegenkaarten voor de USA en Canada, die ik iedereen kan aanbevelen en waar we voor onze routebepaling dan ook dankbaar gebruik van maken.

Vanochtend op tijd vertrokken want we hadden behoorlijk wat mijlen voor de boeg.
Wat kwamen we allemaal tegen dat "big" was?
Eindeloos lange, rechte wegen, velden met gewassen zover je maar kon zien, uitgestrekte gaarden met fruitbomen (of waren het toch notenbomen?), grote temperatuurverschillen, ja zelfs dat is hier groot.


We zijn uitgestapt om te kijken wat voor gewassen en bomen het nu waren maar hebben (nog) geen idee. We moeten maar 'ns googlen!



Vanmiddag zijn we aangekomen bij Al's Bunkhouse", een soort blokhut met BBQ.

Simpel maar heel leuk en na alle hamburgers, taco's enz is een keer zelf barbecuen toch wel heel leuk en lekker en kon onze Jamie weer 'ns aan de slag.


Lichtvervuiling dat heb je in Nederland eigenlijk overal maar op deze plek nauwelijks dus we hebben weer erg veel sterren en ook de Melkweg kunnen bewonderen. Het blijft toch moeilijk voor te stellen dat het licht van een ster al vier jaar naar ons onderweg is voordat wij het zien, althans voor mij wel. Voor jullie ook?

Zo warm als het hier overdag is, zo lekker koelt het hier 's nachts af tot zo'n 20 graden.

Morgen op naar de volgende grootste ervaring!



No comments:

Post a Comment