Sunday, July 30, 2017

Grand Canyon National Park en "Cars, the Movie"

Brigitta schrijft:
Zoals jullie gisteren hebben kunnen lezen, logeerden we en buiten het park en was onze tocht buiten het officiële Grand Canyon National Park, dus dat hield in dat we vandaag een stuk moesten rijden om in het park te komen en dat kon via een klein stukje van een hele bekende route door de USA, de Route 66. De Route 66 is zeer populair bij motorrijders maar wij zijn ze hier niet veel tegengekomen. Misschien te warm?
Gisteren hadden we tijdens onze busrit uit de Canyon de tip gekregen om via Seligman, gelegen aan de Route 66, te gaan. Dit plaatsje heeft namelijk als inspiratie gediend voor de film Cars. Iedereen met kinderen of kleinkinderen kent vast Lightning Mc Queen, Fillmore en Takel wel!

Aangekomen bij de South Rim hebben we eerst genoten van het prachtige uitzicht, onze meegebrachte lunch opgegeten en een stuk langs de rim (rand van de Canyon) gewandeld samen met heeeeeel veel anderen. Dit is de makkelijkste wandeling omdat deze vlak is.



Omdat we toch ook wel een stuk de Canyon in wilden, hebben we de bus genomen tot aan het begin van de Kaibab Trail.


Jonathan vervolgt:
Omdat Brigitta en ik beide (maar apart) een stukje van de Bright Angel Trail hadden gelopen, kozen we voor de "andere" trail van de South Rim. Helemaal naar beneden is niet te doen, zonder planning en training. De meeste mensen die het doen (zoals mijn ouders in 1994) overnachten in de enigen accommodatie aan de rivier, maar die is al 13 maanden van tevoren uitverkocht. En je hebt gekken die in één dag erin en eruit lopen, maar dat vergt superfitness, en dat hebben we niet. Dus wilden we een proefje van de canyon en liepen we een kleine 3km de canyon in naar de Ooh Aah Point.
Dit uitzichtpunt is zogenaamd omdat het zo mooi is dat je "ooh"en "aah" zegt (en niet alleen vanwege de schoonheid die op de rots zit).

Er weer uit was pittiger - en we hoorden af en toe wat gerommel aan de hemel. We reden verder richting onze overnachtingsadres in Holbrook, maar wel via de weg die naar het oosten langs de rim leidt. Spectaculaire uitzichten waren er hier ook, met de regenbuien duidelijk zichtbaar.


We kwamen pas laat aan in Holbrook, maar op tijd voor een pizza bij Pizza Hut voordat we naar bed gingen.



No comments:

Post a Comment