Brigitta schrijft:
Na overnacht te hebben in Big Pine gingen we op weg naar onze laatste drie nachtjes in de buurt van Yosemite National Park.
We begonnen met een heerlijk ontbijt bij Erick Schat's Bakkerij in Bishop. Van oorsprong een Nederlander, die hier zeer goede zaken doet. Hij verkoopt heerlijke broden, gebak en zelfs stroopwafels!
Twee van Robin's vrienden zijn ook in Amerika op vakantie en ze houden elkaar via de WhatsApp regelmatig op de hoogte. Een van de twee bleek deze middag wel heel dicht in de buurt te zijn waar wij ook langs zouden komen dus ja ...... dan worden dus de ouders lief aangekeken of we even iets kunnen afspreken. Zo gezegd zo gedaan.
13.30 uur bij de Tenaya Lodge in Yosemite National Park. Zij zouden dan daarna een wandeling bij Mariposa Grove maken en vervolgens doorrijden naar Los Angeles en wij door naar onze AirBnB.
Ja het komt nog voor. Er zijn gebieden in de wereld waar je en geen bereik hebt met je telefoon en ook niet met internet en het kwam vandaag wel heel onhandig uit dat dat nu net hier was, want onderweg kwamen wij namelijk een bord tegen waarop stond dat Mariposa Grove afgesloten was. Hier zijn de grote Sequoia bomen te bewonderen.
Het werd een bliksemafspraak van wel 10 minuten. Wij waren helaas 15 minuten later dan gepland, zij wilden dan toch graag naar een ander stuk park om de reuzenbomen te bewonderen en hadden daarna nog een hele rit voor de boeg.
Typisch geval van jammer dus. Moeten de mannen na de vakantie maar weer met elkaar afspreken.
In Oakhurst hebben we toen lekker met z'n viertjes geluncht bij een brewery wat inhield dat ik het laatst stuk heb gereden want ze hadden daar wel heel lekkere biertjes. Het eten was trouwens ook erg lekker; gefrituurde spruitjes met een dressing. Geen geintje! Was echt lekker!
En over de hamburgers hoorde je de kinderen ook niet klagen.
Je hoort wel 'ns van de bosbranden in Californie maar kunt je daar niet goed iets bij voorstellen. Nou, wij nu wel. Kilometers hebben we gereden door afgebrande bergen, zo ver als je kon kijken. Had wel iets lugubers.
Deze bosbranden waren zeer recent. Twee weken geleden en het centrum van het dorp (Coulterville) waar onze accommodatie bijhoort was verplicht geëvacueerd geweest en onze hosts moesten in de startblokken staan. Gelukkig heeft de brandweer dit dorp weten te beschermen en je ziet hier en daar dan ook bordjes in de tuin staan waarop een bedankje voor de brandweermannen staat geschreven. We mogen hier dan ook niet barbecuën.
Verder hadden we nog een leuke meevaller vandaag. Gisteren bij het Visitors Centre in Death Valley vertelde de park ranger nadat ze gehoord had dat we al veel nationale parken hadden bezocht dat we beter een jaarpas konden kopen, die geldig is voor alle nationale parken in de USA en dat we dan restitutie konden krijgen voor de reeds betaalde entreebewijzen. Een meevaller van $105. Heel prettig 😃
Na overnacht te hebben in Big Pine gingen we op weg naar onze laatste drie nachtjes in de buurt van Yosemite National Park.
We begonnen met een heerlijk ontbijt bij Erick Schat's Bakkerij in Bishop. Van oorsprong een Nederlander, die hier zeer goede zaken doet. Hij verkoopt heerlijke broden, gebak en zelfs stroopwafels!
Twee van Robin's vrienden zijn ook in Amerika op vakantie en ze houden elkaar via de WhatsApp regelmatig op de hoogte. Een van de twee bleek deze middag wel heel dicht in de buurt te zijn waar wij ook langs zouden komen dus ja ...... dan worden dus de ouders lief aangekeken of we even iets kunnen afspreken. Zo gezegd zo gedaan.
13.30 uur bij de Tenaya Lodge in Yosemite National Park. Zij zouden dan daarna een wandeling bij Mariposa Grove maken en vervolgens doorrijden naar Los Angeles en wij door naar onze AirBnB.
Ja het komt nog voor. Er zijn gebieden in de wereld waar je en geen bereik hebt met je telefoon en ook niet met internet en het kwam vandaag wel heel onhandig uit dat dat nu net hier was, want onderweg kwamen wij namelijk een bord tegen waarop stond dat Mariposa Grove afgesloten was. Hier zijn de grote Sequoia bomen te bewonderen.
Het werd een bliksemafspraak van wel 10 minuten. Wij waren helaas 15 minuten later dan gepland, zij wilden dan toch graag naar een ander stuk park om de reuzenbomen te bewonderen en hadden daarna nog een hele rit voor de boeg.
Typisch geval van jammer dus. Moeten de mannen na de vakantie maar weer met elkaar afspreken.
In Oakhurst hebben we toen lekker met z'n viertjes geluncht bij een brewery wat inhield dat ik het laatst stuk heb gereden want ze hadden daar wel heel lekkere biertjes. Het eten was trouwens ook erg lekker; gefrituurde spruitjes met een dressing. Geen geintje! Was echt lekker!
En over de hamburgers hoorde je de kinderen ook niet klagen.
Je hoort wel 'ns van de bosbranden in Californie maar kunt je daar niet goed iets bij voorstellen. Nou, wij nu wel. Kilometers hebben we gereden door afgebrande bergen, zo ver als je kon kijken. Had wel iets lugubers.
Deze bosbranden waren zeer recent. Twee weken geleden en het centrum van het dorp (Coulterville) waar onze accommodatie bijhoort was verplicht geëvacueerd geweest en onze hosts moesten in de startblokken staan. Gelukkig heeft de brandweer dit dorp weten te beschermen en je ziet hier en daar dan ook bordjes in de tuin staan waarop een bedankje voor de brandweermannen staat geschreven. We mogen hier dan ook niet barbecuën.
Verder hadden we nog een leuke meevaller vandaag. Gisteren bij het Visitors Centre in Death Valley vertelde de park ranger nadat ze gehoord had dat we al veel nationale parken hadden bezocht dat we beter een jaarpas konden kopen, die geldig is voor alle nationale parken in de USA en dat we dan restitutie konden krijgen voor de reeds betaalde entreebewijzen. Een meevaller van $105. Heel prettig 😃




No comments:
Post a Comment