Brigitta schrijft:
De boog kan niet altijd strak gespannen staan maar vandaag wel!
Opstaan viel vandaag niet mee voor de kindertjes. We hebben hier in Moab een heel fijn appartement met goeie bedden en.................... de kinderen ieder een eigen slaapkamer. Ook wel 'ns fijn om niet je broer's of zus' gesnurk te moeten aanhoren.
Lekker ontbeten op ons balkonnetje, goed smeren en op naar de supermarkt om een voorraad water en een lunch in te slaan voor de wandelingen, die we gepland hebben in The Arches National Park.
Als eerste de Delicate Arches bezocht. Dit is een trail van ongeveer 5 km in de catagorie "strenuous" waarvoor je minimaal 1 à 2 uur moet inplannen. Het was best een stevige klim maar om 'm nou inspannend te noemen..................... Misschien hebben wij ook gewoon een hele goeie conditie! 😝
Laten we het daar maar op houden, klinkt wel leuk!
Arch betekent boog en deze bogen zijn op een natuurlijke manier, door erosie, ontstaan. En bogen zijn het!!! Enorm!! En.............adembenemend mooi en indrukwekkend.
En op de terugweg nog een rare Chinees gezien. Letterlijk dan! Een aantal mensen lopen hier met een paraplu tegen de zon. Wij kwamen een Chinese vrouw tegen met een doorzichtige paraplu!😂
Hierna was het lunchtijd en hebben we ieder een heerlijke salade onder een boom in de schaduw aan het begin van de volgende trail gegeten. Afval in de bak, rugzak met voldoende water (dachten we) uit de auto en vol goede moed begonnen aan The Double O Trail. Ook deze viel in de catagorie strenuous en was tot aan The Double O Arch meer strenuous dan die van vanochtend, goed begaanbaar maar wel warmer - zo'n 32 a 33 graden. Onderweg nog een aantal mooie arches gezien.
Na The Double O" bewonderd te hebben besloten we, of beter gezegd Jonathan en ik, om de primitive trail (difficult hiking) terug te nemen.
Dit hield in dat we dan nog 2/3 te gaan hadden i.p.v. dat we op de helft zaten. Het eerste gedeelte was ons makkelijk afgegaan dus "let's go". Dit stuk was inderdaad een stuk pittiger en dan vooral een aantal klauterstukken.
En...............we hadden dus minder water bij ons dan we dachten. Dat was dus niet zo handig en zorgde voor droge keeltjes maar het heeft gelukkig niet voor vervelende situaties gezorgd, behalve dat Robin eventjes duizelig werd maar dat was vooral omdat hij ineens zijn tempo verhoogde. Wat een prachtige trail en wat een ervaring! Een ervaring, die de oudjes en hopelijk ook de kiddies, niet hadden willen missen. Jonathan vond het een van de mooiste tochten, die hij ooit heeft gemaakt!
Thuis aangekomen eerst even gedoucht want echt fris waren we niet meer en hebben vervolgens een duik in het zwembad genomen en even gebubbeld in de jacuzzi. Lekker voor de spiertjes hoor!
Vanavond heerlijk gegeten bij Mexicaans restaurant hier in Moab. Nicky koos (hoe toepasselijk) de M.O.A.B. (Mother Of All Burritos).
En dan nu naar bed! Wat zullen we slapen, na ruim 13 km lopen en volgens Jonathan's Fitbit-horloge: 25,000 voetstappen en meer dan 150 verdiepingen "traplopen".
Kijken of we morgen ons bed kunnen uitkomen (spiertjes?!)
De boog kan niet altijd strak gespannen staan maar vandaag wel!
Opstaan viel vandaag niet mee voor de kindertjes. We hebben hier in Moab een heel fijn appartement met goeie bedden en.................... de kinderen ieder een eigen slaapkamer. Ook wel 'ns fijn om niet je broer's of zus' gesnurk te moeten aanhoren.
Lekker ontbeten op ons balkonnetje, goed smeren en op naar de supermarkt om een voorraad water en een lunch in te slaan voor de wandelingen, die we gepland hebben in The Arches National Park.
Als eerste de Delicate Arches bezocht. Dit is een trail van ongeveer 5 km in de catagorie "strenuous" waarvoor je minimaal 1 à 2 uur moet inplannen. Het was best een stevige klim maar om 'm nou inspannend te noemen..................... Misschien hebben wij ook gewoon een hele goeie conditie! 😝
Laten we het daar maar op houden, klinkt wel leuk!
Arch betekent boog en deze bogen zijn op een natuurlijke manier, door erosie, ontstaan. En bogen zijn het!!! Enorm!! En.............adembenemend mooi en indrukwekkend.
En op de terugweg nog een rare Chinees gezien. Letterlijk dan! Een aantal mensen lopen hier met een paraplu tegen de zon. Wij kwamen een Chinese vrouw tegen met een doorzichtige paraplu!😂
Hierna was het lunchtijd en hebben we ieder een heerlijke salade onder een boom in de schaduw aan het begin van de volgende trail gegeten. Afval in de bak, rugzak met voldoende water (dachten we) uit de auto en vol goede moed begonnen aan The Double O Trail. Ook deze viel in de catagorie strenuous en was tot aan The Double O Arch meer strenuous dan die van vanochtend, goed begaanbaar maar wel warmer - zo'n 32 a 33 graden. Onderweg nog een aantal mooie arches gezien.
Na The Double O" bewonderd te hebben besloten we, of beter gezegd Jonathan en ik, om de primitive trail (difficult hiking) terug te nemen.
Dit hield in dat we dan nog 2/3 te gaan hadden i.p.v. dat we op de helft zaten. Het eerste gedeelte was ons makkelijk afgegaan dus "let's go". Dit stuk was inderdaad een stuk pittiger en dan vooral een aantal klauterstukken.
En...............we hadden dus minder water bij ons dan we dachten. Dat was dus niet zo handig en zorgde voor droge keeltjes maar het heeft gelukkig niet voor vervelende situaties gezorgd, behalve dat Robin eventjes duizelig werd maar dat was vooral omdat hij ineens zijn tempo verhoogde. Wat een prachtige trail en wat een ervaring! Een ervaring, die de oudjes en hopelijk ook de kiddies, niet hadden willen missen. Jonathan vond het een van de mooiste tochten, die hij ooit heeft gemaakt!
Thuis aangekomen eerst even gedoucht want echt fris waren we niet meer en hebben vervolgens een duik in het zwembad genomen en even gebubbeld in de jacuzzi. Lekker voor de spiertjes hoor!
Vanavond heerlijk gegeten bij Mexicaans restaurant hier in Moab. Nicky koos (hoe toepasselijk) de M.O.A.B. (Mother Of All Burritos).
En dan nu naar bed! Wat zullen we slapen, na ruim 13 km lopen en volgens Jonathan's Fitbit-horloge: 25,000 voetstappen en meer dan 150 verdiepingen "traplopen".
Kijken of we morgen ons bed kunnen uitkomen (spiertjes?!)








No comments:
Post a Comment