Vandaag was het wel weer 'ns een keertje tijd om een beetje uit te slapen en rustig de dag te starten dus de wekker ging pas om 08.00 uur.
Jonathan en ik zijn op ons gemakje opgestaan en omdat we wat broodjes voor de lunch moesten hebben en Jonathan weer kriebels in zijn benen kreeg, is hij gaan hardlopen naar het dichtst bijzijnde supermarktje, 4 km heen en terug. Een mooi opwarmertje voor onze trail van 15,5 km van vandaag.
Ondertussen heb ik de ontbijtboel klaargezet en klopte de schoenen, die ik gisterenavond buiten had gezet omdat ze nog steeds nat waren, uit. Een goeie gewoonte in het buitenland waar vaak allerlei beesten voorkomen, die je bij ons niet hebt. En ja hoor... uit Robin's schoen kwam een kikkertje te voorschijn.
Had eigenlijk uit Nicky's schoen moeten komen. Had ze hem kunnen kussen en had ze gelijk haar prins gevonden 😜.
Op aanraden van onze AirBnB Hosts gingen we een trail lopen, gelegen in het noorden van Yosemite National Park. Het is hier hoogseizoen en volgens Dawn en Jim zou het in Yosemite Valley, het bekendste en populairste stuk van het park, file rijden zijn en kon het 's avonds wel 'ns zo'n 2 uur duren voordat je het park weer uit kon komen.
Daar hadden we dus geen zin in. De trail, die we nu dus hadden uitgezocht, zou een perfect uitzicht hebben op een van de hoogtepunten van Yosemite "The Half Dome". En dat klopte!
Hier was het ontzettend rustig, zo rustig dat we vlak naast het pad een hertje aantroffen. Blijkbaar waren we stil genoeg want hij wandelde rustig weg.
Onderweg nog gepicknickt en de broodjes gegeten, die Jonathan dus 's ochtends had gehaald. Lekker maar zat dus beleg op voor 4 weken!
Hebben we dus ook niet opgekregen. Maar goed dat we hier veel beweging hebben anders zou de familie Heywood aanstaande zondag XXL formaat thuiskomen.
Bovenop de North Dome hadden we behalve een prachtig uitzicht op de Half Dome ook uitzicht op Yosemite Valley waar de auto's kop aan kont nauwelijks vooruit kwamen.
Onze hosts hadden dus duidelijk gelijk. Ook ontmoetten we er en een Nieuw Zeelands meisje, dat hier ook op vakantie was en in haar thuisland park ranger op het Zuider Eiland bleek te zijn. Gelijk wat leuke tips gekregen mochten we ooit daar naar toe gaan.
Op de wandeling terug nog een side-trip van totaal 0,8 mijl naar Indian Rock gemaakt. Ook de moeite, ja een beetje klimmen moesten we ook hier weer, waard!
Op zowel de heen-als de terugreis per auto iets meegemaakt wat je in Nederland niet zult meemaken.
1. Reclame (op de radio notabene) voor de uitverkoop van Smith & Wesson guns (geweren)!
2. Waarschuwing voor overstekende beren!
Pff op de Fitbit app van Jonathan kwamen we erachter dat we vandaag zo'n 260 verdiepingen hebben gelopen. Het verbaasde ons al dat we wat moe in de beentjes waren terwijl het vandaag niet zo warm was!









No comments:
Post a Comment